Úvod » Podpora uživatelů pokladního systému Septim » Aktualizace programu SEPTIM 4.1
Podpora & na stažení
Podpora & na stažení

Aktualizace programu SEPTIM 4.1

Zákazníkům s uhrazenou servisní smlouvou pro aktuální rok garantujeme mimo jiné dostupnost aktuálních verzí softwaru Septim. Soupis veškerých výhod jednotlivých servisních smluv naleznete zde. Pokud máte zájem o získání servisní smlouvy pro Váš provoz, kontaktujte nás.

Níže najdete soupis nových vlastností vytvořených v jednotlivých verzích Septim 4.1, rozdělených podle roku uvolnění:



Nové vlastnosti 2018

Release 4.1.19.4

Mezi hlavní změny v release 4.1.19 patří možnost definovat zvláštní číselné řady pro fiskalizované a nefiskalizované účty, nově je povoleno provádět finanční operace i před uzávěrkou peněžní pokladny. Byla implementována podpora pro platební terminál VUB SK.

Minimální požadovaná verze PostgreSQL pro tento release je 10.

Patch pro release od 4.1.17 výše nezahrnuje změny realizované před release 4.1.16.8. To znamená, že při patchování ze starších verzí je nutné nejprve aplikovat patch 4.1.16.8, přejít na PostgreSQL ve verzi 10 a teprve následně patch 4.1.17.1 nebo novější.

Seznam nových funkcí

Septim

  • Implementována možnost číslovat zvláštní číselnou řadou fiskalizované a nefiskalizované účty.
  • Nová funkce pro smazání historie zákazníka.
  • Při smazání zákazníka se nabízí možnost anonymizace nebo smazání včetně historie zákazníka.
  • Do Manažera přidána nová pomocná tabulka pro evidenci GDPR požadavků.
  • V pohledu na otevřené a uzavřené účty se zobrazuje jméno zákazníka jenom uživatelům s oprávněním přístupu k lokálním zákazníkům nebo centrálním zákazníkům banky.
  • Nově je povoleno použít skladové položky s pevnou nulovou cenou jako ingredience se záporným množstvím.
  • Upraveno view v Manažeru zobrazující aktuální stav replikací.
  • V kase se nyní ve výchozím nastavení rozostřuje pozadí modálních dialogů.
  • Přidána možnost zadat pro zobrazení na zákaznickém displeji zvláštní reklamní smyčku pro obrazovku nového účtu a pro obrazovku po uzavření účtu.
  • Nová možnost pro nastavení zdroje pro základní cenu receptury - kategorie „Běžné ceny“.
  • Nově je uživateli s dostatečným oprávněním umožněno provádět finanční operace i před existující neuzamčenou uzávěrkou peněžní pokladny.
  • Při změně datumu a času platby je možné zvolit zvlášť účetní datum a zvlášť okamžik operace.
  • Implementována možnost přesunout nefiskalizovaný účet na jiné účetní datum a datum a čas operace.
  • Při editaci receptury je možné nastavit nový příznak „Aktivní“. Neaktivní receptury není možné namarkovat.
  • Do pohledu na položky dodavatelských objednávek přidán sloupec s externím identifikátorem položky.
  • Do tiskových šablon přidán nový tiskový prvek zobrazující samostatně jednotky položky účtu.
  • Implementována podpora pro platební terminál VUB SK.


PianoPOS

  • Přidána podpora pro export evidenčních receptur do externího POS.


Release 4.1.18.8

Mezi hlavní změny v release 4.1.18 patří podpora pro synchronizační režim externích PianoPOS pokladen. Dále byla implementována podpora JPOS tiskáren, úpravy související s podporou pro chráněné vážené položky a základní podpora pro nový WebCare.

Minimální požadovaná verze PostgreSQL pro tento release je 10.

Patch pro release od 4.1.17 výše nezahrnuje změny realizované před release 4.1.16.8. To znamená, že při patchování ze starších verzí je nutné nejprve aplikovat patch 4.1.16.8, přejít na PostgreSQL ve verzi 10 a teprve následně patch 4.1.17.1 nebo novější.

Seznam nových funkcí

Septim

  • Použití stavů zpracování bylo implementováno pro pohledy Uzavřené účty, Uzávěrky peněžní pokladny, Výpisy účtů, Externí autorizace.
  • Byl upraven způsob, kterým se označují účty k exportu z pohledu Akce.
  • Byla přidána možnost založit dodací list na základě šablony dodavatelské objednávky.
  • Implementována podpora tisku pro JPosServer.
  • Byl zaveden nový parametr, který umožňuje nastavit, jakým způsobem se vybírá peněžní pokladna při stornu a znovunamarkování účtu, pokud se peněžní pokladna stornovaného účtu liší od aktuální peněžní pokladny.
  • Pokud se do skladové operace vkládá položka, která je již ve skladové operaci obsažena s jiným seriovým číslem, zobrazí se varování. Úprava se týká pohledů Prodeje, Převody, Substituce, Přebytky, Zápůjčky, Interní objednávky.
  • Implementována možnost částečného vrácení zápůjčky sestávající z více kusů.
  • Tisková funkce pro tisk doporučeného tipu nyní umožňuje tisknout i celkovou částku účtu včetně doporučeného tipu.
  • Do pohledu na uzavřené účty bylo znovu přidáno zobrazení údajů zákazníka. Data se ale zobrazují pouze uživatelům s příslušným oprávněním.
  • Byla implementována nová servisní funkce na odstranění nepoužívaných skrytých záznamů receptur, skladových položek a zákazníků.
  • K receptuře bylo přidáno nové pole Tára, hodnota zadané táry se volitelně používá pro vážené položky na kase.
  • Pokud je při přepočtu skladů zvoleno, že se má aplikovat nová konfigurace skladů, použije se nová konfigurace i na stornované položky.
  • Implementována základní podpora pro objednávky ve WebCareAPI.
  • Implementováno aplikování táry i pro vážené položky s ručně zadanou váhou.
  • K dodavatelské skladové položce lze nově zadat množství na straně dodavatele.
  • Ze stránky pro vážené receptury byla odstraněna komponenta NUMPAD pro zadání číselné hodnoty.
  • Základní implementace exportu čárových kódů skladových položek a importu výsledku inventury.


PianoPOS

  • Při importu zpráv z PianoPOS implementována fronta zpráv, která se při chybě zastaví a umožní vyřešení problému a opakované spuštění importu.


Release 4.1.17.12

Mezi hlavní změny v release 4.1.17 patří podpora pro chráněné vážené položky Welmec 2.2 a podstatná aktualizace anglické lokalizace.

Minimální požadovaná verze PostgreSQL pro tento release je 10.

Patch pro release 4.1.17 a pro všechny následující release nezahrnuje změny realizované před release 4.1.16.8. To znamená, že při patchování ze starších verzí je nutné nejprve aplikovat patch 4.1.16.8, přejít na PostgreSQL ve verzi 10 a teprve následně patch 4.1.17.1 nebo novější.

Seznam nových funkcí

Septim

  • Podpora pro chráněné vážené položky Welmec22
  • Kontrola verze databáze.Minimální podporovaná verze PostgreSQL je 10.
  • Při založení položky bourání, pokud se nabízí sklad podle předchozího dodacího listu, je tento výběr nově omezen i podle uživatele, který záznam založil.
  • Optimalizace práce s přepočty skladových cen receptur.
  • Zavedeno nové oprávnění uživatele na zařízení, které umožňuje nastavit přístup uživatele k založení platby k účtu.
  • Rozšíření podpory pro tisk pomocí DynamicSQL do všech tiskových vzorů.
  • Nová funkce pro podporu výpočtu a tisku doporučeného tipu pro použití s DynamicSQL v tiscích.
  • Při založení receptury se ve formuláři nově přednastaví výchozí jednotky.
  • Do kasy implementováno tlačítko umožňující specifikovat význam kódu načtené karty.
  • Byl implementován nový způsob práce se stavy zpracování, který umožňuje uživatelsky definovat vlastní stavy. Tento nový způsob je zatím použitý u bourání.
  • Implementace tlačítka do kasy na zrušení zámku účtu.
  • Velká aktualizace anglické lokalizace.
  • Nová stránka zákaznického displeje se zobrazením informací o produktu.
  • Tlačítko pro zadání táry vážené receptury bylo přesunuto z příkazové stránky Váha receptury na stránku detailu účtu.
  • Do kasy implementována podpora pro JPos tiskárnu.
  • Do Manažera implementována funkce na uzamknutí aplikace po delším čase neaktivity.


Banka zákazníků

  • Banka - podpora pro import Webcare dat při přenosu dat zákazníka z Banky.
  • Banka - podpora pro import přiřazení zákazníků do obecných skupin.


Release 4.1.16.8

Tento release je poslední, který podporuje verzi Postgresql 9.4. Následující verze budou vyžadovat minimálně Postgresql10. Release přináší zejména podstatné přepracování způsobu definice doplňků. Dále obsahuje novou funkcionalitu související s pravidly GDPR - anonymizaci zákazníků a zvlášní oprávnění pro zobrazení centrálních zákazníků Banky. Byla vylepšena práce s inventurami, kdy při označení inventury jako zkontrolované je možné skladové položky v inventuře, které nebyly od předcházející zkontrolované inventury použity, nastavit jako nepoužívané.

Seznam nových funkcí

Septim

  • Byl významně přepracován způsob definice doplňků (modifikátorů). Nově se doplňky nedefinují jednotlivě pro konkrétní recepturu, ale pro skupinu receptur. V praxi tím odpadá duplicita, kdy v případě, že více receptur sdílelo stejné doplňky, bylo nutné je konfigurovat zvlášť pro každou recepturu. Nová konfigurace je v Manažeru dostupná v menu Prodej→Doplňky. Při převodu databáze z nižších verzí je na základě existujících definic doplňků automaticky založena nová konfigurace. Pozor, automatický převod není možný, pokud se původní skupiny, které definují doplňky, používají i pro jiné agendy než pro receptury. V takovém případě se doporučuje konfiguraci upravit před započetím patche. V každém případě Je vhodné po dokončení patchovacího procesu novou konfiguraci zkontrolovat.
  • Nově jsou k dispozici automatické modifikátory, které se markují do účtu automaticky při vložení modifikované receptury.
  • Do zobrazení obratů byl vrácen filtr podle způsobu platby.
  • Defaultní řazení položek dodacích listů je nyní podle pořadí vložení.
  • Implementována podpora pro tisk čísla pokoje pro hotelový systém MEWS.
  • Implementována podpora pro token aplikace do interface hotelového systému MEWS.
  • Do přehledu inventur implementována možnost při nastavení inventury jako zkontrolované označit položky, které nebyly od předcházející zkontrolované inventury použity, jako nepoužívané.
  • GDPR - implementována podpora pro založení anonymního zákazníka. Pokud při zakládání zákazníka není zadáno jméno, nabídne se založení anonymního zákazníka.
  • GDPR - implementována podpora pro anonymizaci stávajících zákazníků.
  • GDPR - z pohledu na uzavřené účty byly odebrány sloupce obsahující detailní údaje zákazníka.
  • GDPR - Přidána zvláštní oprávnění pro zobrazení lokáních zákazníků a centrálních zákazníků importovaných z centrální databáze Banky. Nová oprávnění jsou při přechodu na novou verzi automaticky přidána skupinám uživatelů, která mají aktuálně oprávnění pro zobrazení zákazníků.
  • Implementována podpora pro čtečku karet pcProx do kasy.
  • Backport podpory pro předplacené karty ze Septima3.


Banka zákazníků

  • přidána nová možnost konfigurovat komponentu pro výběr platby na stránce uzavření účtu tak, aby se při ručním zadáním kódu do pole „Externí konto“ vyhledávalo podle osobního čísla zákazníka.


Release 4.1.15.3

Release přináší nový CRM+ program „Sleva na konto“, který umožňuje definovat zvýhodnění z celkové ceny účtu poukázáním částky slevy na konto zákazníka. Sleva funguje tak, že za každou utracenou částku (např. každý 100Kč) je udělena sleva (např. 1 Kč) . Celková cena účtu je ponížena o získanou slevu a částka ve výši slevy je automaticky vložena na konto zákazníka. Dále byly rozšířeny možnosti tisku, kde je možné definovat tiskové prvky, které jako zdroj dat používají uživatelskou funkci definovanou v tiskovém prvku. Byla vylepšena podpora pro protokol KasBig a rozšířena podpora pro komunikaci s hotelovým systémem Protel. Manažer je nově závislý na bpl vclie60.bpl.

Seznam nových funkcí

Septim

  • Do CRM+ programu UnicodeBMS přidána podpora pro získání informací o bodovém zůstatku na kartě a storno účtu.
  • Do konfigurace tisku implementována podpora pro načtení a tisk dat pomocí uživatelsky definované funkce.
  • Podpora pro PPL3 export účtů pro Protel
  • Při uzavírání účtu s nulovou hodnotou pomocí „zkráceného uzavření účtu“ se nezakládá nulová platba.
  • Nový CRM+ program „Sleva na konto“ pro uplatnění slevy uložením částky na konto zákazníka.


Release 4.1.14.2

V release 4.1.14 byla implementována základní podpora pro retail. Recepturám je možné nastavit jednotky, obsah a pevný podíl. Byl implementována základ podpory pro Welmec 2.2. Dále byl upraven tisk účtenky, kde byl souhrn daní přesunut ze společné patičky do nové vlastní tiskové sekce.

Seznam nových funkcí

Septim

  • Realizace změn nutných pro implementaci podpory pro Welmec 2.2.
  • Podpora pro retail v recepturách.
  • Zavedena podpora jednotek pro receptury.
  • Z patičky účtu byl odstraněn stávající způsob zobrazení souhrnu daní, který byl nahrazen novou tiskovou sekcí.
  • Do pohledu a filtru bourání přidáno zobrazení autora záznamu.
  • Odstraněna podpora pro importy a exporty pro MoneyS3.
  • Odstraněna podpora pro zastaralé zařízení Euro Pokladna.


Release 4.1.13.4

Release obsahuje nový CRM+ program UnicodeBMS na podporu autorizace účtů v externím autorizačním centru bonusového systému Unicode. Do kasy byla implementována podpora pro novou komponentu umožňující volání nadefinované SQL funkce.

Seznam nových funkcí

Septim

  • Podpora pro nový CRM+ program Unicode BMS.
  • Nová komponenta kasy pro volání definované SQL funkce.


Release 4.1.12.4

Release přináší rozšířenou podporu Banky, dále zavedení typů obecných skupin, které umožní lépe klasifikovat obecné skupiny podle způsobu jejich použití. Součástí release jsou dva nové CRM programy: CRM Narozeninová sleva, který umožňuje konfigurovat slevu podle datumu narození zákazníka a CRM X-tá receptura v akci, který umožňuje uplatnit slevu na n-tý zakoupený produkt, a to bez omezení na jeden účet. Byla implementována podpora pro aplikaci PriceChecker. EET podporuje nový režim pro neplátce DPH, ve kterém se do EET neodesílají základy daní.

Seznam nových funkcí

Septim

  • EET - nový režim pro neplátce DPH, ve kterém se do EET neodesílají základy daní.
  • Do reportu na pozadí v Manažeru přidána informace o počtu neodeslaných zpráv elektronické fiskalizace.
  • CRM program Marketinová akce nově umožňuje konfiguraci také pomocí skupiny zákazníků 3.
  • Implementovány typy obecných skupin, pomocí kterých je možné lépe definovat způsob použití skupiny.
  • Nový CRM program Narozeninová sleva.
  • Nový CRM program X-tá receptura zákazníka v akci.
  • Podpora pro tisk předúčtů v Ordermanu.
  • Podpora pro příznak Dovnitř/Ven v Ordermanu.
  • Upraveny předdefinované reporty pro normování.
  • Do pohledu Vyúčtování DHP přidána možnost vyfiltrovat fiskalizované záznamy.
  • Podpora pro aplikaci PriceChecker.
  • Implementováno ukládání skladových cen receptur pro jednotlivé sklady. Interně se ukládá sklad použitý pro odpisy u položky účtu. Upraven přepočet skladů, který nově umožňuje použít konfiguraci skladů existující v okamžiku odpisu nebo aktuální konfiguraci odpisů.
  • Byl odstraněn globální parameter Odtěžování podreceptur, pomocí kterého bylo možné zapnout odtěžování podreceptur pro jednotlivé sklady. V následujícím release bude obdobná funkčnost automaticky markovanými modifikátory.
  • Bourání - Implementována možnost zadat, kontrolovat a zobrazit předpokládaný výsledek bourání.


Banka zákazníků

  • Implementována možnost smazat vklad z klientské databáze na centrální databázi.
  • Implementace vkladů na externí konto.
  • Implementována možnost synchronizace voucherů.
  • Import zákaznických bonusů z centrální databáze do klientské databáze.
  • Do exportu uzavřených účtů doplněna informace o zákaznických bonusech.
  • Nově je povoleno změnit zákazníka otevřeného účtu i pokud účet obsahuje platby z externího konta.
  • Podpora pro změnu způsobu platby uzavřeného účtu exportovaného do centrální databáze.
  • Podpora pro zákaznická master konta
  • Podpora pro import poznámek k zákazníkům.


Nové vlastnosti 2017

Release 4.1.11.5

Hlavní novinky, které přináší release, jsou podpora pro klienta Banky, infodisplay pro zobrazení zákaznických dat z markování, podpora exportu faktur do účetního systému Pohoda, podpora obecných textů včetně jazykových verzí, podpora ukládání souborů, rozšíření práce s obecnými skupinami. Byla implementována základní podpora pro replikace.

Seznam nových funkcí

Septim

  • Podpora uživatelských textů. Texty je možné přiřadit k recepturám, skladovým položkám a skupinám. Podporována je možnost definovat vlastní pravidla použití textů: omezení pro různé agendy, frekvence použití a formy obsahu pomocí regulárních výrazů.
  • Podpora pro ukládání souborů s možností přiřadit soubory k recepturám, skladovým položkám a skupinám. Podporována je možnost definovat vlastní typy souborů včetně pravidel pro jejich použití. Dále je podporováno hromadné přiřazování souborů.
  • Podpora funkčnosti klienta Banky a komunikace s serverem banky na S3. Aktuálně je podporována synchronizace dat zákazníka včetně konta a CRM dat a práce s účty (uzavření, storno, změna TIPu, změna počtu hostů.
  • Základní podpora replikací. Podporována je konfigurace, práce s pokladnami, peněžními pokladnami a běžné operace s účtem na remote databázích.
  • Dotykový terminál pro bourání. Umožňuje pohodlně z webového rozhraní zadávat základní operace bourání.
  • Infodisplay pro zobrazení zákaznických informací z procesu práce s účtem v graficky poutavém prostředí na externím displeji. Podporovány jsou reklamní slide-show a videa.
  • Zobrazení normování pro kuchaře rozšířeno o zvláštní pohled na vyráběné položky sloučené podle položek.
  • Rozšíření obecných skupin o možnost vytvořit skupinu pro sklady a o nové parametry.
  • Podpora pro export faktur do účetního systému Pohoda.
  • Podpora nového typu platebního terminálu FiskalPro.
  • Možnost dedikovat obecnou skupinu pro sklady.
  • Bourání nově umožňuje bourat z jednoho sladu do druhého. Dříve bylo možné bourat jen v rámci jednoho skladu.
  • Substituce nově umožňuje provádět operace mezi sklady. Dříve bylo možné provádět substituci jen v rámci jednoho skladu.
  • Pokud se při uložení vygenerovaného čísla číselné řady zjistí, že číslo již není k dispozici, nabídne se rovnou následující volná hodnota.
  • Pro bourání se nově používá místo příznaku „zaúčtování“ stav zpracování - Odemčeno, Uzamčeno zkontrolováno, Uzamčeno zaúčtováno.
  • Do bourání je nově možné přidat jednu skladovou položku vícekrát.
  • Normování nově používá pro vytvoření uživatelského identifikátoru záznamu číselné řady.
  • Znehodnocení nově používá pro vytvoření uživatelského identifikátoru záznamu číselné řady.
  • V dodacích listech se nově přednastavuje hodnota pole Cena za jednotkové množství a Cena je bez daní podle posledního zadaného dodacího listu pro stejného dodavatele.
  • Nová verze interface pro SmartHotel.
  • Nové specializované view pro reporty zůstatků na peněžních pokladnách.
  • Upraven způsob, jakým se identifikuje účet po načtení karty zákazníka. Pokud není nalezen účet s daným identifikátorem, ale zákazník byl nalezen, je použit účet pro zákazníka.


Release 4.1.10.9

Release přidává podporu pro FastTrack objednávky včetně souvisejících rozsáhlejších úprav KDS. Změnil se způsob konfigurace tisku objednávek a KDS objednávek. Dále byla upravena práce se skladovými zásobami, kde byla zavedena podpora pro rezervace a předběžné objednávky a byl implementován nový způsob kontroly stavu zásob při prodeji pokladnou. Byla podstatně upravena a rozšířena práce s číselnými řadami. Menší změny byly implementovány v práci s inventurami, kde již nezadané inventury neblokují předcházející inventury a položkám je možné hromadně nastavit stav podle systémového stavu. Dále release obsahuje řadu menších vylepšení a oprav.

Seznam nových funkcí

Septim

  • Byly implementovány objednávky pro FastTrack (FTD objednávky). Implementace zahrnuje podporu práce s výdejními místy včetně konfigurace otevírací doby a odpisu ze skladů, širokou podporu pro práci s FTD objednávkami a položkami objednávek včetně podpory modifikátorů, podporu plateb, fiskalizace, konverze FTD objednávek do účtu. Dále byla podstatně rozšířena a upravena práce s KDS a implementována podpora prác s FTD objednávek v KDS.
  • Byly implementovány rezervace a předobjednávky skladových zásob, které se používají ve spojení s FTD objednávkami. Pro zajištění dostupnosti skladových zásob v okamžiku prodeje objednávky je při přijetí objednávky možné zarezervovat požadované množství ve skladových zásobách a při založení dodavatelské objednávky je možné zpřístupnit v zásobách pro prodej dosud nedodané skladové položky. Rezervace a předobjednávky jsou realizovány vždy pro aktuální účetní den. Funkčnost se aktivuje novým globálním parametrem Používat rezervace skladových zásob pro FTD objednávky v sekci Parametry skladů.
  • KDS se nově konfiguruje pro jednotlivá zařízení místo pro střediska. Dále se změnila konfigurace tisku KDS objednávek.
  • Konfigurace zpracování objednávek se přesunula z parametru „Způsob zpracování objednávek“ v sekci „Obecné parametry zařízení pokladny“ přímo do definice tisků objednávek a do základní konfigurace řízení kuchyně. Parametr „Způsob zpracování objednávek“ byl zrušen. V rámci patche se konfigurace nastaví podle hodnoty rušeného parametru.
  • Pro Happy hours je nově možné nakonfigurovat typ použití (FTD objednávky, prodej pokladnou, FTD objednávky i prodej pokladnou) a rozhodný čas pro uplatnění happy hours (vyzvednutí, objednání, vyzvednutí i objednání).
  • Funkčnost číselných řad byla významně rozšířena na další entity v systému. Číselné řady se nově používají pro Převody, Přebytky, Bourání, Substituce, Prodeje a Zápůjčky. Použití číselných řad je možné omezit pouze na konkrétní zvolené agendy (jednu nebo více). Číselné řadě je možné přiřadit klíč. Byla zavedena výchozí číselná řada s klíčem 'DEFAULTSEQ', která se používá při systémových operacích, kdy není možné číselnou řadu uživatelsky zvolit. Použití konkrétních číselných řad pro uvedené typy operací je možné konfigurovat pomocí nových globálních parametrů v sekci Sekvence. U číselné řady je možné nastavit, aby po vyčerpání přiděleného rozsahu začala znovu od začátku.
  • Přibyl nový způsob testování zásob. V konfiguraci zásob je nově možné nastavit pro kontrolu záporných zásob, minimálních zásob a kritických zásob nový způsob testováni „Není povoleno, kromě prodeje pokladnou“. Při modifikaci zásob se kontroluje zdroj změny a v případě, že jde o prodej pokladnou, je povoleno jít pod úroveň záporných/minimálních/kritických zásob i v případě, kdy by standardní skladová operace byla zamítnuta. Nový způsob testování je možné nastavit pro záporné zásoby i na úrovní skladu.
  • Byl implementován editor dodacích listů.
  • Byla přidána možnost otevřít a uzavřít středisko v Manažeru
  • Byla implementována nová verze API pro hotelový systém Hotel Time.
  • Byla implementována nová grafická aplikace umožňující zobrazit informace o procesu prodeje na externím displeji.
  • Na stránce účtu je možné zobrazit tlačítko pro výběr voucherů dostupných pro zákazníka.
  • Pokud existují vouchery navázané na zákazníka, po výběru zákazníka na kase se zobrazí informace o dostupných voucherech. Funkčnost je možné konfigurovat parametrem pokladny na uživatele „Zobrazovat vouchery zákazníka“ v sekci „Obecné parametry pokladny“.
  • Byla implementována podpora pro automatické přepnutí střediska na následující účetní datum v závislosti na nastavené účetní půlnoci.
  • Byla implementována podpora pro Scan Kiosk SK-40 and SK-50 (klientská aplikace Scan Kiosk Server)
  • V Manažeru je dostupný nový pohled „Položky dodacích listů“. Je to upravená verze sestavy, která původně existovala v S3.
  • Byla vytvořena nová tisková sestava pro tisk receptur s nutričními hodnotami.
  • Byla vytvořena nová tisková sestava pro tisk záznamů EET.
  • Přidána možnost nastavit u receptury trvanlivost. Při tisku objednávky a účtenky je nově možné definovat tisk datumu a času namarkování, expirace vycházející z trvanlivosti receptury a uživatelských hodnot z receptury.
  • V seznamu uzavřených účtů na kase je nově možné zobrazit způsob platby účtu.
  • Byl zaveden nový parametr „Povolit navržený způsob platby“ pro komponentu „Platba trasou peněz“ v kase. Parametrem je možné povolit použití způsobu platby navrženého systémem i pokud tento způsob platby není jinak pro výběr v komponentě povolen.
  • Ve slave pohledu na sklady v inventuře je nově možné nastavit všem skladovým položkám ve skladu a inventuře skutečné množství na množství podle Septima. Je k tomu potřeba nově zavedené oprávnění „Nastavit skutečné množství v inventuře na množství podle Septima“ v sekci „Sklady základ“.
  • Byl upraven způsob, jak se pracuje s účetním datumem při změně způsobu platby uzavřeného účtu. Je možné zvolit, jestli se zachová účetní datum původní platby nebo se použije aktuální účetní datum podle systému. K zachování původního účetního datumu platby je potřeba nové oprávnění „Použít pro stornovanou platbu původní účetní datum“ v sekci „Uzavřené účty“.
  • Implementováno průběžné načítání hodnot z váhy a zobrazení na zákaznickém displeji.
  • Ve slave pohledu na platby uzavřeného účtu v pohledu na uzavřené účtu je nově možnost změnit účetní datum platby. Je k tomu potřebné nové oprávnění „Změnit účetní datum platby uzavřeného účtu“ v sekci „Uzavřené účty“.
  • Zákaznický displej nově zobrazuje cenu namarkované položky včetně modifikátorů.
  • Při práci s inventurami se nově inventury, které nemají nastavený příznak zadáno, nezahrnují do kontroly poslední inventury. To znamená, že dokud není inventura označená jako zadaná, neblokuje manipulaci s předcházejícími inventurami, které obsahují stejné položky na stejných skladech. Zároveň není možné nastavit inventuru jako zadanou, pokud před ní existují jiné nezadané inventury.